El Game Master

Tots aquells que coneixem la diferència entre un crític i una pífia, i sabem que hi ha daus que permeten passar del 6, sabem de la importància de tenir un bon director de joc.

Evidentment, sempre es parteix de la premisa: “els teus jugadors faran allò únic que no havies previst”, però l’art d’un bon master consisteix en reconduir i orientar sense tallar la iniciativa dels jugadors.

Això que és molt evident al joc de taula, també ha d’estar present als escape rooms.
gm01

Tot i que sembli que la sala treballa sola, els escapistes tenim 1000 idees esbojarrades (o cap ni una) i els mals game masters poden espatllar totalment l’experiència del joc.

És molt sorprenent comentar amb altres grups les sales jugades i veure com canvia la percepció depenent de qui observava (o no) darrera de la càmera. Un excés de pistes o un mal timing al donar-les, el poc seguiment de l’acció (sí, els jugadors sabem quan esteu pendents de nosaltres) o un excés de linealitat (si fem “trampes” apunteu el què ha passat per corregir-ho, no ens feu tornar endarrere).

Val a dir que observar un joc no és gens fàcil. La tecnologia falla, els jugadors no sempre parlen o són poc clars en el que fan o el punt on es troben. Cada equip és molt personal en l’administració de les pistes i el que per uns és un excés per altres és una mancança.

gm04

Per això volem fer des d’aquí una lloança als bons GM, que entren en la història, ens segueixen i formen part de l’equip. Els que gaudeixen amb la sala i juguen amb nosaltres, que pateixen quan el rellotge avança i no poden reprimir un somriure quan obrim l’última porta.

No és fàcil trobar un bon GM. Gràcies a tots els que ho sou.

Anuncis